Anonyme [1649], SVITTE DE LA RENCONTRE INOPINÉE DE MARS ET DE VENVS DANS LE COVRS DE LA REYNE, ARRIVEZ NOVVELLEMENT EN FRANCE. SECOND ENTRETIEN. , françaisRéférence RIM : M0_3348. Cote locale : C_9_60.
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complimens des complimens, de cajollerie, de complaisance,
& d’addresse. Mais ie vous prie n’estoit-ce pas vn
beau sujet, & vne matiere digne d’estre mise sur le tapis :
Sçauoir si les charmes de la beauté sont plus capables de
gaigner les cœurs, que le merite & la vertu ; & si les esprits
se l’aissent plustost vaincre par léclat des apparences, que
par la solidité du iugement. Pour moy, MADAME, ie
confesse d’abord mon ignorance, & auouë que i’aurois
beaucoup de peine à conclurre plustost pour vn party que
pour vn autre. Quelques-vns s’attachent directement à ce
qui contente leur fantaisie, & à ce qui paroist agreable à
leurs yeux. Ithis Roy d’Hircanie fut pris par les belles
mains de Theraraé, Alexandre par le front de Oxane ;
Philippes son Pere par la bouche de Menandra. Holofernes
par les sandales de Iudith, Dion par la cuisse de Benata,
Cyrus par la gorge de Penelope femme Persienne,
Titarchus Roy d’Egypte, par la blancheur du sein de Ragastes
sœur de la Reyne Tomiris. Les autres considerent
beaucoup plus l’excellence de l’esprit que les perfections
du corps, & croyent que la veritable amitié ne pouuant
perir, qu’elle doit par consequent estre appuyée sur des
fondemens qui soient de durée, & que ny les injures du
temps, ny la violence des maladies, ny l’inconstance de
la fortune ne nous puisse rauir quand bon leur semblera.

 

Venus.

Cypris, ie conçois la pointe de ton raisonnement : &
tu veux demander si l’amour d’election est plus excellent
que celuy d’inclination. Pour dire vray, aymer par inclination
c’est plustost vn effet de nostre temperamment que
de nostre choix ; & vne personne ne nous a pas beaucoup
d’obligation de faire vne chose de laquelle nous ne pouuons
nous empescher ; c’est aymer sans estre aymé : brusler
sans échauffer ? donner de la complaisance sans en receuoir ?
s’inquieter pour contenter les autres ; & se rendre
mal heureux pour combler les autres de felicité, d’vn autre
costé forcer nostre humeur à cherir vn object qui n’a
que de rares qualitez d’esprit, dont le merite n’est fondé



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