Anonyme [1649], SERMON DE L’EVCHARISTIE POVR L’OCTAVE DE LA FESTE-DIEV. PREMIERE PARTIE. Preschée par le R. P. A. D. , français, latinRéférence RIM : M4_78. Cote locale : C_10_8.
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la crainte d’vn si haut mystere, aux iustes le transport d’vn
amour si prodigieux, & aux pecheurs l’horreur d’vne indigne
communion qui enferme en soy la malice & l’abomination
de tous les crimes : prodige estrange, dit l’ererius,
que le mesme fruict que l’amour d’vn Dieu auoit destiné à
la vie d’Adã & de sa posterité, à sa santé, sa ieunesse, sa ioye,
& ses delices, par vne corruption mal-heureuse s’est changé
en autant de pechez qu’il comprenoit de perfections ;
puis qu’il le rend orgueilleux, incredule, temcraire, gourmand,
desobeyssant à son facteur, desreglé vers soy-mesme,
imperieux à son espouse, qu’il accuse en s’excusant ; mais
ô merueille incomprehensible, ô miracle sans exemple,
ô prodige des plus espouuentables, de voir qu’en l’Eucharistie
où Dieu mesme se donne comme vn fruict de vie, de
salut, de puissance, de force, de bon-heur & de gloire, la
reparation de toutes les ruines d’Adam, dit S. Thomas, se
change par la meschanceté des Chrestiens qui le prophanent
en vne infinite de pechez qui estonnent les Cieux,
espouuantent la terre, resiouyssent les enfers, attristent le
Paradis, nous glacent le sang dans les veines, & nous ouurent
auioud’huy la bouche & les yeux pour nous plaindre,
& pleurer leur multitude & grauité. Ie veux pourtant
borner mes larmes & mon discours auec S. Paul sur trois
les plus insignes qui puissent s’imaginer, & en faire le sujet
de vostre entretien durant ces trois iours. Le I. est vne
ingraritude nompareille, le second, vn sacrilege horrible,
& le troisiesme, vn parricide atroce, trois maux, ou trois
cloux meurtriers, dont nous outrageons le corps adorable
de Iesus-Christ plus cruellement que ne firent les bourreaux
sur le Caluaire.

 

Introd.

Ie commence aujourd’huy par l’ingratitude, & la poursuiuant
i’entreprens la cause des dieux & des hommes, &
attends des vns le secours fauorable, & des autres l’attention.
Ce crime, dit S. Chrysostome, est la source de tous
les maux, l’aneantissement des biens-faits, la ruine des merites,
& rien sous le Ciel n’anime dauantage la colere de
Dieu que ce monstre horrible. Nihil sic indignationem Des

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Anonyme [1649], SERMON DE L’EVCHARISTIE POVR L’OCTAVE DE LA FESTE-DIEV. PREMIERE PARTIE. Preschée par le R. P. A. D. , français, latinRéférence RIM : M4_78. Cote locale : C_10_8.