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Mazarinade n° B_17_30

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Anonyme [1652 [?]], LE POLITIQVE VNIVERSEL, OV BRIEVE ET ABSOLVE DECISION de toutes les questions d’Estat les plus importantes. SCAVOIR EST, I. Si les Roys sont d’institution diuine. II. S’ils ont vn pouuoir absolu sur nos biens & sur nos vies. III. Si les conditions auec lesquelles les peuples se sont donnez aux Roys ne doiuent pas estre inuiolables. IV. S’ils sont obligez d’obseruer les loix fondamentales de l’Estat. V. Si leur gouuernement doit estre Monarchique ou aristocratique, pour le bien commun du Prince & du peuple. VI. S’ils doiuent auoir des Fauoris. VII. Si leurs Fauoris doiuent entrer dans le Conseil, & prendre le gouuernement des affaires. , françaisRéférence RIM : M0_2818. Cote locale : B_17_30.


remplies. Abimelech n’auroit iamais esté Roy
d’Israel, s’il n’en eut vsurpé le Royaume, & s’il
n’eut fait esgorger pour cela soixante & neuf
de ses freres. Acabath, n’auroit iamais esté Roy
d’Espagne, s’il n’eut fait mourir pour y arriuer,
plus de trois cens hommes de la race Royale.
Denis n’auroit iamais esté Roy de Sicile, s’il ne
se fut emparé du Royaume, Tarquin n’auroit
iamais esté Empereur d’Orien, s’il ne s’en fut
rendu maistre par la force des armes. Pharamond
n’auroit iamais esté Roy de France, s’il
ne s’en fut pas emparé. Et finalement sans aller
chercher des exemples si loin. Pepin & Hugues
Capet, n’eussent iamais este mis au nombre
des Monarques François, s’ils n’eussent pas
hardiment frustré les veritables & legitimes
successeurs de la Couronne.
 
Voyla donc trois sortes d’institutions, toutes
differentes les vnes des autres. La premiere
comme la moins ancienne de toutes, peut estre
d’institution diuine, selon les preceptes de l’Escriture.
La seconde comme ayant esté necessaire
pour la conseruation du bien & de la vie
des hommes, depuis le commancement des
Siecles iusques à present, doit estre d’institution
humaine. Et la derniere comme n’ayant
pas la faculté de s’establir que par des voyes
tres iniques & tres outrageuses au Createur &