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Mazarinade n° B_17_30

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Anonyme [1652 [?]], LE POLITIQVE VNIVERSEL, OV BRIEVE ET ABSOLVE DECISION de toutes les questions d’Estat les plus importantes. SCAVOIR EST, I. Si les Roys sont d’institution diuine. II. S’ils ont vn pouuoir absolu sur nos biens & sur nos vies. III. Si les conditions auec lesquelles les peuples se sont donnez aux Roys ne doiuent pas estre inuiolables. IV. S’ils sont obligez d’obseruer les loix fondamentales de l’Estat. V. Si leur gouuernement doit estre Monarchique ou aristocratique, pour le bien commun du Prince & du peuple. VI. S’ils doiuent auoir des Fauoris. VII. Si leurs Fauoris doiuent entrer dans le Conseil, & prendre le gouuernement des affaires. , françaisRéférence RIM : M0_2818. Cote locale : B_17_30.


que tout l’Vniuers est regy par vne puissance
si vniuersellement souueraine, qu’elle ne
le peut pas estre dauantage, & que les Roys,
comme Lieutenans de ce Monarque infiniment
Souuerain, doiuent estre pareillement
aussi Lieutenans de sa Puissance souueraine.
Sur la parole de Dieu, ils disent que lors que
les peuples d’Israel demanderent vn Roy à Samuel,
que ce grand Prophete leur dist de la
part de Dieu, que ce Roy auroit vn pouuoir
absolu sur eux, qu’il prendroit leurs femmes,
leurs enfans, leurs biens, & qu’il disposeroit
de leur vie, sans que personne du monde eust
droict d’y trouuer à redire.
 
Ceux qui veulent que la puissance des Roys
soit moderée par la Raison, par les Loix, & par
la Iustice, disent qu’il n’y a point de puissance
sur la terre qui puisse aller du pair auec celle
de Dieu ; que celle de ce souuerain Seigneur
est infinie & independante, & qu’il peut faire
tout ce qui luy plaira, sans estre obligé d’en rendre
compte à qui que ce puisse estre. Qu’il n’en
est pas de mesme de la puissance des Roys,
puis qu’ils ne l’ont receuë de celuy qui la leur
a donnée, qu’à condition qu’ils en vseroient
bien à l’endroit de toutes sortes de personnes.
La Raison leur defend de faire que ce qu’ils
voudroient qu’on leur fist, parce que iugement