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Mazarinade n° B_11_22

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Anonyme [1652], LES SENTIMENS D’VN FIDELLE SVIET DV ROY, Contre l’Arrest du Parlement du vingt-neufiesme Decembre 1651. , français, latinRéférence RIM : M0_3648. Cote locale : B_11_22.


à l’honnesteté. Themistocle estant reuenu victorieux, &
triomphant de la guerre fameuse que l’on auoit faite contre la Perse,
dit en l’assemblée de Ville, qu’il auoit à donner vn auis tres-salutaire
à la Republique, & supplia le peuple de luy nõmer quelqu’vn
à qui il pust le découurir : & comme on luy eut donné Aristide
pour l’entendre, il luy dit, qu’on pouuoit mettre secretement le
feu à la flotte des Lacedemoniens, qui auoit abordé au Port de Gythée,
& que par ce moyen on ruineroit infailliblement les forces de
Lacedemone : Aristide ayant appris cela, & s’estant rendu au
Conseil de Ville, où on l’attendoit auec grande impatience, rapporta
que l’auis que donnoit Themistocle luy sembloit tres-vtile ;
mais qu’il ne le trouuoit pas honneste, & les Atheniens pour cela
seul qu’il n’estoit pas honneste, ne le iugerent pas vtile, & sans
auoir sceu en particulier qu’elle estoit la proposition de Themistocle,
ils la rebuterent, & n’en firent aucune estime sur la seule parole
d’Aristide.Et vn peu plus bas. Tenons donc pour asseuré, adiouste
ce grand homme, & pour indubitable, que ce qui est honteux ne
fut iamais vtile, quoy que l’on ait assez de bonheur pour reüssir
dans ce qu’on entreprend contre l’honnesteté : car estimer vtile ou
auantageux ce qui repugne au veritable honneur, c’est vn aueuglement,
qu’il faut considerer comme vne espece de calamité
publique.
 
Voila comme vn Payen par les seules lumieres qu’il auoit
acquises dans l’estude de la Philosophie humaine, enseigne
aux Politiques à ne separer pas ce qui est vtile de ce qui est hõnorable,
à s’esloigner des resolutions violentes, que la necessité
du bien general semble justifier, & a regler tousiours la
consideration du salut commun aux loix de la bien-seance, &
de l’humanité. Nihil enim,dit-il, quod crudele vtile, & hoc ipsum
vtile putare, quod turpe sit, calamitosum est.
Mais que peut-on s’imaginer, ou de plus cruel, ou de plus
infame, ie fremis en l’escriuant, que de tremper ses mains dãs
le sang d’vn pere du Senat Apostolique qui preside à tout l’Vniuers ;
en vn mot, que de tuer vn Cardinal de l’Eglise Romaine,
& de se rendre l’autheur ou le ministre d’vn si abominable
assassinat, d’vn si horrible parricide ? Cette pourpre sacrée
pourroit-elle bien rougir du sang de celuy qui la porte,
sans couurir, & sans faire rougir d’vne eternelle honte, ou les