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Mazarinade n° B_15_27

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Anonyme [1652], L’AVTHORITÉ DES ROYS, DES PRINCES, DES REPVBLIQVES, ET DES PARLEMENS. Presenté au Roy dans la Ville de Pontoise par vn grand Prelat. , françaisRéférence RIM : M0_434. Cote locale : B_15_27.


qui mespriseront ceste premiere & principale Iustice
(que l’on doit à Dieu) & qui au preiudice de l’honneur
de Dieu & de son commandement, voudront
seruir les hommes, ceux-là sont sacrileges, & au grand
chemin de l’atheisme, comme sont les Politiques de ce
temps.
 
La Iustice, dit Senecque, est la Loy Diuine, & le bien
de la societé humaine : Ce qui est le principal poinct
de la vie du Chrestien. Ceste iustice enuers Dieu, s’appelle
proprement pieté : d’où s’ensuit, que ceux-là qui
transgressent le commandement de Dieu pour le bien
de l’homme, comme de trauailler mercenairement,
viure voluptueusement, voir des procez, consulter &
escrire aux iours de Feste, ne font pas la Iustice, car
pour le respect du monde & des choses mondaines, ils
desrobent & ostent la Feste à Dieu, auquel seul elle appartient,
& qui l’a instituée en son Eglise, pour l’honnorer,
prier, adorer, & recognoistre, sans faire aucun
œuure pour l’homme, sinon en la pratique des œuures
de misericorde, qui consistent à visiter les malades &
medeciner, deliurer les prisonniers, consoler les affligez,
rechercher les pauures honteux & leur faire aumosne.
Ce que i’ay dit, pour monstrer que la premiere
iustice consiste, en l’obseruation des commandemens
de Dieu, l’autre n’estant que accessoire, & en consequence
de la premiere, & ne pouuant aucune action
(soubs quelconque pretexte que ce soit) estre ditte iustice,
si elle repugne à la Loy de Dieu & de son Eglise.
Et la Iustice ainsi prise & exercée, est proprement la
Reyne des vertus ? Car qui est iuste & fait iustice, ne