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Mazarinade n° B_13_30

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Dubosc-Montandré, Claude [?] [1650], LES ALARMES DE LA FRONDE, ET L’INSENSIBILITÉ des Parisiens, Sur les approche du Card. Mazarin. Ou les Frondeurs, & les bons François pourront voir qu’ils ont plus de subiet de craindre, que si l’Archiduc s’auançoit auec vne armée de cinquante mil hommes; & que Paris ne sçauroit le receuoir qu auec autant de danger, que d’ignominie, apres l’affront que ce Ministre a receu dans l’entreprise de Bordeaux, & le dessein qu’il a de se faire gouuerneur de Prouence. , françaisRéférence RIM : M0_59. Cote locale : B_13_30.


plaist, apprenez là du Prouerbe qui dit, que necessité
n’a point de loy.
 
Necessité n’a point de loy Messieurs de Paris, mesme
dans la plus rigoureuse conduite des gens de bien ?
elle permet à la vertu de franchir les termes de la mediocrité,
& de s’emporter au de-là des bornes qui la
limitent ordinairement, lors que les occasions pressentes
ne la forcent point de sortir de ces retranchements,
que les loix de la Sagesse luy ont prescrit dans
la circonference de ce diuin milieu ? Si cette verité ne
se dispute point, & s’il est vray que cette independante
puisse mesme dispenser les plus gens de bien de l’obseruance
des Loix ; quels seront les bornes de l’ambition
des meschans ? quels ceux de Mazarin dont les
passions ne sont limitées que par leur impuissance,
dont les desirs ne sont bornez que par leur ignorance,
dont les entreprises ne sont concertées qu’auec toute
sortes de fourbes ; dont les desseins ne sont inspirez
que par cette honteuse vtilité, que les Epicuriens ne
laissoient point compatir auec l’honnesteté, & dont
la conduitte n’est iamais éclairée que par les lumieres
des meschans, qui sont leurs plus intimes conseillers.
Vous n’estes point en dessein de me nier, Messieurs,
que la fortune de Mazarin ne soit sur le plus dangereux
penchant de sa ruïne ; & que par consequent il ne
se voye reduit à cette souueraine necessité, que ie vous
ay cy-dessus representée dans son independance, ou la
consideration de ses interests luy semble permettre,
de ne faire point de scrupule, mesme du plus enorme