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Mazarinade n° A_2_63

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Anonyme [1649], ESTABLISSEMENT VNIVERSEL DE LA PAIX GENERALE, OV SENTENCES MORALES ET POLITIQVES Sur les plus importantes matieres de l’Estat. Contre les vsurpateurs du bien public. Où le droit des gens, & la cause commune sont equitablement defendus. En faueur des Souuerains & des Peuples. Touchant la veritable creation & la legitime authorité des Roys, & la mutuelle obligation des Princes enuers leurs Sujets, & des Sujets enuers les Princes. Piece rare & instructiue & pour le Tiers Estat, & pour la Noblesse. , françaisRéférence RIM : M0_1289. Cote locale : A_2_63.


Sauueur n’auroit pas voulu faire, si la puissance Royale luy
auoit esté odieuse : si est-ce pourtant que sa Souueraine
Bonté n’entend pas en façon quelconque, qu’ils prennent
la liberté, d’oppresser leurs Suiets sur peine d’en estre punis,
ou par leurs propres seruiteurs, ou par des forces
estrangeres. Ne sçauent-ils pas bien que ce Souuerain
Eternel est le Protecteur des innocens & le fleau des coupables ;
qu’il confond les autheurs & les complices des
mauuais desseins, & qu’il punit seuerement tous ceux qui
s’amusent à persecuter son Peuple. La puissance ne leur
est donnée de Dieu que pour edifier, & non pas pour destruire :
& le glaiue qu’ils portent, ne leur a esté mis entre
les mains que pour authoriser la iustice qu’ils sont obligez
de rendre à toute sorte de personnes, ainsi qu’il leur est
ordonné, par vne Sagesse infinie, pour le bien du public,
& pour le salut de la Patrie.
 
Deut. 17. 5.
15.
Genes. 4.
Berose l. 4.
Euseb. l. 1.
de sa preparation
Euãgelique,
Genes. 14.
Heb. 7.
Psal. 76.
H. 1. 55.
Genes. 14.
Ioseph. l. 1.
desanti. Iudai.
cha. 7.
& 8.
1. Sam. 8. &
10.
1. Roys 9.
Pron. 16.
1. Pier. 5.
1. Timo[2 lettres ill.] 2.
1. Roys 3.
Psal. 2.
Amos. 4. &
6.
Ezech. 22.
Mich. 3.
Pron. 29.
Eccl. 10.
1. Sam. 12.
1. Roys 14,
Psal. 17. 26.
30. 32. 70.
[2 mots ills.].
1. Cor. [2 lettres ill.]
Rom. 63.
Roys 10.
Les Roys, principalement les Roys Chrestiens, ne
doiuent pas auoir seulement la Nature pour guide, mais
l’Autheur de la Nature mesme, qui commande vniuersellement
à tout le Monde, & qui rend à chacun ce qui luy
appartient, & pour son honneur & pour sa gloire. Et comme
Dieu a voulu imprimer cette dignité Royale en vne infinité
de ses creatures, afin que l’homme y peust lire comme
dans vn liure escrit de sa propre main, tout ce qui
peut rendre vn Prince venerable parmy ses Peuples, il a
voulu pareillement aussi grauer son image & semblance sur
tous les habitans de la terre ; afin que les Souuerains y vissent
comme dans vn diuin obiet, qu’il a daigné racheter
de son propre sang, tout ce qui peut rendre vn pauure Suiet
considerable parmy les Monarques du Monde. La premiere
& la principale cause de leur creation, fut vne certaine
prudence & vne admirable conduite dont ils se seruoient
en l’ordonnance & en la dispensation de leurs propres
interests, & de leurs propres negoces. Cette seule
vertu commença de reluire, & de les éleuer au dessus de
leurs concitoyens & de leurs compatriotes ; Si bien que les
Peuples rauis de leur merueilleuse façon d’agir, les iugerent