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Mazarinade n° C_6_5

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Anonyme [1649], MANVEL DV BON CITOYEN, OV BOVCLIER DE DEFENSE LEGITIME, Contre les assauts de l’Ennemy. , françaisRéférence RIM : M0_2406. Cote locale : C_6_5.


sçauront la verité ? peut-estre par les reuelations immediates de
Dieu ; cela est fort rare : ils la pourroient apprendre des Ministres
de l’Eglise, si on leur en laissoit la liberté, & si leurs Fauoris ne les
promenoient pas à tel auditoire qu’il leur plaist, & ne leur donnoient
pas les impressions & les preuentions d’esprit pour leur faire haïr
ceux-cy, ou ceux-là : Ont-ils pas descrié comme vn heretique, l’vn
des plus zelez Predicateurs qui aye paru de nos iours ? en ont-ils pas
emprisonné vn autre ? Ont-ils pas formé ce scrupule, Qu’il n’est pas
expedient qu’vn mesme homme soit Confesseur & Predicateur du
Roy, de peur de taxer en preschant les fautes qu’il auroit ouyes en
Confession ? Nous ne voulons pas faire les Rois de pire condition
que les autres fideles, en leur ostant le choix de leurs Confesseurs :
mais si aurions-nous grande raison de desirer qu’ils en changeassent
quelquefois, & en essayassent des plus capables, qui fussent informez
des desordres & des necessitez publiques, & pourueus d’vne excellente
vertu. Est-il possible que ce vieux Cordelier Espagnol, qui
n’entend, ny ne parle nostre langue, & qui n’a commerce quelconque
parmy nous, soit capable de diriger la conscience d’vne Reyne
de France, préposée à vn si vaste Royaume, chargée & responsable
du gouuernement de tant d’ames, & de tant d’affaires ? Il seroit
donc d’vne extreme importance, que tandis que le Roy est en aage de
receuoir instruction & correction, on luy pourueust pour Confesseur
du plus sage & plus consciencieux Ecclesiastique de tout son Royaume,
qui le nourriroit aux maximes de l’Euangile, en la crainte de
Dieu, au respect de sa mere, & en l’amour de son peuple. Lors qu’il
sera en aage de discretion, ce seroit vn excellent conseil de luy persuader
d’en auoir plusieurs, & de leur commander en qualité de Roy,
de luy bien commander en qualité de Pasteurs ; & apres leur auoir
fait ce commandement au nom de la Majesté, de se sousmettre puis
apres à eux tiltre de fragilité, d’humanité, & de filiation. L’ancienne
Theologie des Poëtes estoit celle-cy, que Iupiter le Roy des hommes
& des Dieux auoit estably les Destinées, & qu’apres les auoir vne
fois establies, il leur obeïssoit tousiours, Semel iussit, semperparet. On
condamne, & peut-estre à bon droict, cette pompe exterieure, & cette
dignité esclatante des Prelats de l’Eglise ; mais si en retrenchant
quelque chose de ce lustre, ils se maintenoient en la solide & legitime
authorité de leurs predecesseurs, ils remedieroient à beaucoup