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Mazarinade n° C_9_17

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Anonyme [1649], REFLEXIONS CHRESTIENNES, MORALES ET POLITIQVES, DE L’HERMITE DV MONT VALERIEN, Sur toutes les Pieces volentes de ce temps. OV IVGEMENT CRITIQVE, Donné contre ce nombre infiny de Libelles diffamatoires, qui ont esté faits depuis le commencement des Troubles, iusques à present. Par des personnes Quid detur tibi, aut quid apponatur tibi, ad linguam dolosam? Psalm. 119. , français, latinRéférence RIM : M0_3060. Cote locale : C_9_17.


Si vos iugemens sont iustes, Messieurs les nouueaux
Politiques, vostre eslection sera glorieuse ; s’ils sont
charitables, vous en serez recompensez : & s’ils sont temeraires,
vostre salut est fort casuel, & vostre eternité bien
dangereuse. Abimelech aima mieux iuger bien d’Isaac & de
Rebecca, que d’en conceuoir vne mauuaise impressiõ, quoy
qu’il en eut des suiets assez legitimes. Il vaut mieux iuger
de l’estat de son prochain en sa faueur, qu’en sa disgrace. Si
le Sauueur de nos ames eut vsé de la mesme rigueur enuers
ses creatures dans leur premiere cheute, le monde auroit
trouué sa perte dans son peché, & sa fin dans le commẽcement
de son estre. Celuy qui veut viure selon la Loy, doit
laisser à Dieu le iugement de son prochain, aussi bien que
la punition de son crime, s’il n’est du corps de ceux qui ont
accoustumé de prononcer, ou ses Decrets ou ses Oracles.
C’est le diuertissement d’vne ame basse & inutile, que de
s’amuser à mal iuger de son semblable. Les iugemens temeraires
produisent des effets tres-pernicieux & tres abominables
C’est la peste des plus glorieuses actions des mortels,
& le fleau des plus excellentes vertus des hommes.
Celuy qui pourroit oster la médisance de l’Vniuers, en
osteroit la plus grande partie des pechez, & nous feroit viure
presque comme des Anges. La mort de la vie ciuile, &
la mort de la vie spirituelle, n’est introduite icy bas parmy
nous, que par son entremise. Celuy qui detracte de la bonne
renommée de son prochain, s’attaque directement & à
Dieu & aux hommes : & outre les pechez qu’il commet en
parlant mal d’autruy, il est obligé de leur rendre l’honneur
qu’il vient de leur oster, auec les mesmes circonstãces dont
il s’est seruy, lors qu’il la leur a diffamée. Nul n’entrera
dans le Royaume des Cieux, dit le Sauueur de nos ames,
s’il ne restituë premierement ce qu’il vient de desrober à
son prochain auec tant d’iniustice. La renommée est le plus
riche tresor de la nature, & par consequent le plus considerable
moyen, dont le mauuais esprit se puisse seruir, pour
nous faire choir dans ses lacs, lors qu’il nous suscite à ternir
la gloire de nos semblables.
 
Sainct Bernard dit que le médisant a le diable sur la langue,