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Mazarinade n° C_9_17

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Anonyme [1649], REFLEXIONS CHRESTIENNES, MORALES ET POLITIQVES, DE L’HERMITE DV MONT VALERIEN, Sur toutes les Pieces volentes de ce temps. OV IVGEMENT CRITIQVE, Donné contre ce nombre infiny de Libelles diffamatoires, qui ont esté faits depuis le commencement des Troubles, iusques à present. Par des personnes Quid detur tibi, aut quid apponatur tibi, ad linguam dolosam? Psalm. 119. , français, latinRéférence RIM : M0_3060. Cote locale : C_9_17.


en faueur de ceux qu’il leur plaira, sans estre obligez d’en
rendre compte qu’à celuy qui les conserue tels qu’ils doiuent
estre. Sur quoy se doiuent-ils le plus asseurer, que sur
la foy de ceux qu’ils ont esleuez dans les grandeurs & dans
la fortune ? De qui doiuent-ils esperer plus de fidelité, que
des hommes qu’ils ont comblez de toutes les plus grandes
felicitez, que nous sçaurions desirer icy bas sur la terre ? Si
les biens-faits n’ont pas des liens assez forts, pour attacher
le cœur des Subiets aux interests de leur Prince, ie ne croy
pas qu’il puisse viure en quel lieu que ce soit dans vne parfaite
asseurance. Enfin mille raisons d’Estat attachent si fort
le Souuerain au Ministre d’Estat mesme, & le Ministre d’Estat
mesme au Souuerain, que l’vnissante passion qui s’est
formée de la necessité de leurs maximes, ne se sçauroit destruire
qu’auec vn desordre incroyable. En vn mot, s’en
prendre à ceux qu’ils ont vne fois establis pour la conduite
de leurs affaires, c’est s’en prendre à leur propre personne.
Qui choque leur plaisir, choque leur authorité, & qui choque
leur authorité, choque leur personne. C’est vne confusion
de certaine inherence si grande, que la seule pensée
de la vouloir demesler, est vn crime irremissible. Mais si le
peuple se trouue oppressé par ceux qui font toutes choses au
nom du Prince, alors poussé de sa propre misere, il se doit
armer de Requestes & de Supplications, & s’en aller (auec
tout le respect qu’on doit à la Majesté des personnes (battre
en ruine la seuerité des Regens, & faire si bien par la
frequente repetition de leurs humbles prieres, qu’ils les
obligent à les exaucer, & à traicter auec eux, auec quelque
espece de misericorde. La prudence est vne vertu de l’entendement,
dont tous les raisonnables se doiuent seruir en
la recherche des expediens les plus propres & les plus legitimes,
pour arriuer à la fin qu’on s’est proposée : Mais nos
nouueaux Escriuains, Politiques & illuminez, n’en font
pas de mesmes, ils ne preschent qu’vn aneantissement vniuersel
de toute la nature humaine.
 
Considerez vn peu boutefeux, ames de sang & de carnage,
de quelle façon Iesus-Christ traitta auec nous lors
qu’il vint au monde, & de quelle façon il nous traite encore