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Mazarinade n° C_10_9

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Anonyme [1649], SECOND SERMON DE L’EVCHARISTIE POVR LE DIMANCHE DE L’OCTAVE. SECONDE PARTIE. Preschée par le R. P. A. D. , français, latinRéférence RIM : M4_75. Cote locale : C_10_9.


Cum descenderet nocte supra castra, Ros descendebat pariter &
manna. C’est pour cela sans doute que cette viande Celeste
portoit dans sa couleur, & eu sa forme les marques
de sa vertu, & les caracteres de son innocence. Car ie reremarque
auec Dioscoride, que le grain de Coriandre
dont elle portoit la figure, a deux proprietez bien differentes.
Aux vns il sert de remede, & aux autres il est vn poison
tres-dangereux ; il conserue la vie aux hommes, & en
soulage les infirmitez, comme il donne la mort aux chiens
qui en mangent. Ce sont les deux effects que ce Diuin &
adorable Sacrement produit daus le cœur des Chrestiens.
Ceux qui le reçoiuent auec vne conscience pure & nette
y trouuent vne parfaitte santé, & l’entiere guarison de
toutes leurs maladies spirituelles ; où au contraire les ames
charnelles & adonnées à leurs plaisirs sensuels y rencontrent
la condemnation de leur mort, & la punition de leur
sacrilege horrible, si ce n’est qu’en changeant de vie elles
n’imitent la pureté de celle qui a produit dans son sein ce
germe du Ciel immediatement apres que le Seraphin l’eut
salüée de ces diuines paroles, Auc Maria.
 
IE remarque dans l’Escriture Saincte, qu’il y auoit deux
sortes de feux dont on vsoit aux ceremonies commandées
par la Loy ; l’vn estoit sacré, l’autre estoit prophane ;
l’vn estoit enuoyé du Ciel, l’autre tiroit son origine de la
terre ; celuy-cy estoit destiné pour cuire les viandes qui seruoient
à la nourriture des Prestres ; l’autre deuoit consommer
les sacrifices, les holocaustes, & les victimes offertes
à Dieu ; si bien que c’estoit vne espece de sacrilege que de
le faire seruir aux vsages profanes ; de mesme qu’il estoit
expressement deffendu que le feu commun bruslast deuant
l’Autel, où l’on presentoit des parfums à la Majesté Souueraine.
C’est pour cela qu’il est couché dans le Leuitique
que Nadab & Abiu enfans d’Acam furent punis de mort
pour auoir esté si mal auisez que d’vser d’vn feu qui
n’estant point sanctifié, ne pouuoit par consequent estre
aucunement agreable à Dieu. Offerentes coram Domino