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Mazarinade n° C_10_8

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Anonyme [1649], SERMON DE L’EVCHARISTIE POVR L’OCTAVE DE LA FESTE-DIEV. PREMIERE PARTIE. Preschée par le R. P. A. D. , français, latinRéférence RIM : M4_78. Cote locale : C_10_8.


prouocat sicut ingratitudo. La recognoissance est vne vertu
glorieuse à laquelle toutes les creatures se sentent obliglées
par les loix de la nature : Les oyseaux saluent le Soleil
en naissant, & le recognoissent par leurs chans le principe
de leur lumiere & de leur ioye : la terre donne des
fruicts aux hommes qui la cultiuent ; la mer enrichit ceux
qui fendent ses ondes, & courent ses riuages ; & generalement
toutes les choses viuantes caressent ce qui les perfectionne,
& leur communique quelque bien. Or l’homme
qui est esleué en l’ordre de la nature par dessus tous les
estres creés les doit surpasser en ce mouuement naturel, &
lors qu’il manque à cette obligation, sans doute il peche
contre la iustice, il viole les loix de la nature ; contrarie
ses inclinations, & s’abaisse au dessous des creatures les plus
insensibles.
 
Seneque remarque qu’il n’y a point d’animaux pour
cruels qu’ils soient qui ne sentent les bons offices qu’on
leur rend, ils s’appriuoisent par le soin de leurs maistres, &
en deuiennent amoureux, les Elephans oublient leur ferocité
& leur grandeur de courage, & pour se soûmettre
aux seruices les plus vils & les plus abjets : Les lyons se
laissent conduire par ceux qui leur donnent vn peu de chair,
& l’experience nous oblige de croire que les louues ne
font point de dommage aux lieux où elles prennent leur
naissance. Nous apprenons de l’Histoire de Gellius qu’vn
certain Androcles esclaue fugitif, fut deliuré de la mort
par vn lyon à qui il auoit arraché vne espine du pied.
Mais si les crimes se mesurent à l’objet, l’ingratitude qui
sera contre Dieu, n’aura-elle pas vne estenduë infinie,
puis qu’elle regarde vn objet qui n’a ny bornes, ny limites ;
& celle qui s’attaque au corps adorable de Iesus-Christ en
ce Sacrement de nos Autels, n’aura-elle pas deux pechez
épouuãtables, puis qu’elle fait iniure à deux objects qui sont
si Saincts & si excellents. Le Soleil, disent les Philosophes,
contient en soy par eminence toutes les differentes vertus
des corps inferieurs, la palme fournit à certains peuples
tout ce qui est necessaire à l’entretien de leur vie ; la manne