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Mazarinade n° B_2_25

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Anonyme [[s. d.]], TRAITTÉ DE L’ANCIENNE DIGNITÉ ROYALE, ET DE L’INSTITVTION DES ROYS. , françaisRéférence RIM : M0_3796. Cote locale : B_2_25.


redit en plusieurs endroicts de l’Escriture : mais pour l’imprimer
beaucoup mieux dans leur memoire, & pour empescher
aussi qu’on ne les fraudast des choses qui leur sont deuës, il
les recommenda tres-particulierement à Timothée, lors qu’il
dit, i’admoneste deuant toutes choses qu’on face requestes,
oraisons, supplications & actions de graces pour tous ceux
qui sont constituez en dignité, afin qu’ils meinent vne vie
tres-paisible, qu’ils ayent vne pieté fort tranquille, & qu’ils
regnent dans vne parfaite honnesteté ; ce qui est agreable à
la supréme grandeur qui nous a donné l’estre. Et qui plus est,
les Iuifs qui estoient sous la captiuité de Babylone, escriuirent
à leurs Confreres qui estoient en Ierusalem, qu’ils eussent
à prier pour Nabuchodonosor, & pour la vie de son fils encore
qu’ils fussent tous Idolatres. Sainct Paul connoissant que
Festus, Preuost de Iudée, fauorisoit les Iuifs en la de duction
de sa cause en appella deuant Cesar : Ainsi estant conduit
deuant Neron Empereur des Romains, il deffendit si bien
ses interests qu’il fust absous de toutes choses quelconques ;
Que si les Iuifs ont prié pour vn Roy idolatre, & que Sainct
Paul ait deferé à ce mal heureux ennemy d’vne Religion si
saincte que la nostre, seulement pour le respect de sa Principauté,
que ne deuons nous pas faire pour vn Prince donné
de Dieu, comme le nostre ? Et qui doutera que le Seigneur
n’en soit l’Autheur, & qu’il ne l’ait institué luy mesme pour
le soulagement de son peuple : Si vous prenez la peine de
consulter les sacrez cayers de l’Escriture Saincte, vous trouuerez
vn nombre infiny d’authoritez, tant des Prophetes
que des Apostres, qui tesmoignent apparemment que les
Roys sont instituez, establis & creé par la propre bouche du
Seigneur, approuuez, confirmez & authorisez par luy méme.
 
Il nous reste maintenant à dire à quelle fin ils furent creé,
& mesme esleus à cette dignité Royale : Combien que les
Historiens nous assignent grandissime quantité de causes, il
nous suffira d’en raconter seulement les principales. La premiere
raison de leur primitiue creation, fut vne admirable
conduite en l’ordonnance & en la dispensation des choses,
laquelle commença à reluire & à paroistre en quelque Citoyens,