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Mazarinade n° B_2_25

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Anonyme [[s. d.]], TRAITTÉ DE L’ANCIENNE DIGNITÉ ROYALE, ET DE L’INSTITVTION DES ROYS. , françaisRéférence RIM : M0_3796. Cote locale : B_2_25.


mais n’estant pas venu pour cela parmy les hommes, il refusa
l’honneur qu’on luy voloit faire.
 
La troisiesme raison pour laquelle les Roys furent creé, ce
fut vne necessité de se conseruer, qui porta le peuple à rechercher
vn moyen par lequel il pust corriger la furie & l’oppression
des méchans, d’autant que nous sommes naturellement
enclins à mal faire, & qu’il s’en trouue tousiours quelques
vns si vicieux, qui par leur malice troublent & ruinent toute
la police humaine, ainsi que nous voyons dans le siecle où
nous sommes, & qui rauissent contre toute équité tout le
bien du peuple ; Si bien que pour empescher ces desordres
il fut contraint de créer vn Chef qui pust commander à
tous, & qui pust pareillement aussi maintenir les bons dedans
leur propre bien, & chastier les meschans pour en exterminer
la race : Cette leule raison nous oblige à croire que les
Roys furent establis dés le commencement du monde, &
presque incontinent apres que nos premiers Peres furent
bannis du Paradis terrestres : Car la préeminence & l’authorité
estoient plus necessaires en ce temps là qu’en tout autre,
veu que les violences, les cupiditez & les oppressions commencerent
des lors à regner parmy les hommes. Sainct Paul
fidele Ministre de la gloire de Iesus-Christ, en son Epistre
aux Romains, nous instruict de l’obeïssance que nous deuons
rendre aux Princes, à cause qu’ils peuuent chastier ceux qui
perseuerent dans leurs malice : Les Princes ne sont pas à
craindre en bien faisant, mais bien pour mener vne mauuaise
vie : Si tu fais bien tu dois esperer quelque recompense, &
si tu fais mal, tu dois sçauoir qu’il ne porte pas le glaiue sans
cause : Voila vne merueilleuse Philosophie de Sainct Paul en
faueur des Princes : Sainct Pierre n’en dit gueres moins que
luy sur vne mesme matiere. Ciceron Ethnique en son second
Liure des Offices, nous instruict aussi de la mesme cause de
l’institution des Roys, lors qu’il dit : Il n’est pas vray semblables
que les Roys ayent esté seulement instituez des Medes,
ainsi que nous apprend Herodote, mais aussi de nos Peres
les plus anciens, afin d’exercer la Iustice au peuple, &
afin qu’il les protegeassent par leur vertu contre la tyrannie