[retour à un affichage normal]

Accueil > recherche > Affichage d'une occurrence en contexte

Mazarinade n° A_4_6

Image de la page

La Mothe-Houdancourt (Henri de) [?] [1649], TROISIEME FACTVM, OV DEFENSES DE MESSIRE PHILIPPES DE LA MOTHE-HOVDANCOVRT DVC DE CARDONNE, & Mareschal de France, CY-DEVANT VICE-ROY ET CAPITAINE General en Catalogne. Auec plusieurs Requestes, Arrests, & autres Actes sur ce interuenus, tant au Conseil, qu’ailleurs. , français, latin, italienRéférence RIM : M0_2849. Cote locale : A_4_6.


de la Mothe. Ce qui est le reduire en vne condition
moindre que celle des Paysans de Dauphiné, qui
en matiere criminelle ont d’ordinaire plus de Iuges que
cela dans ce Parlement, & qui peuuent mesme faire appeller
plus de six Iuges des autres Chambres au cas susdits
& de besoin, ce qui n’est pas permis à Monsieur de
la Mothe.
 
SECONDEMENT, outre les Ordonnances ausquelles
contrarient ces Patentes, elles confondent tout l’ordre
Iudiciaire, Ecclesiastique & Seculier, selon lequel il y a
tousiours eu en tous les Royaumes, & Prouinces, & en
tous temps, des Iuges differents reglez à chacun selon sa
qualité & condition. Cela ce remarque en l’Eglise : Dans
les Conciles, second Mileuitain, d’Hippone & de Carthage
premier, & dans Fulgence Ferrand ancien Compilateur
des Canons & de la discipline Africaine, autres
sont les Iuges des simples Prestres, Diacres & Sousdiacres,
autres sont les Iuges des Euesques qui tiennent
vn plus grand rang dans l’Eglise, & les Reglemens des vns
ne font rien contre les autres. L’importance, la dignité
& le rang de ceux-cy dans l’Eglise demandent aussi plus
grande circonspection au Iugement de leurs affaires & de
leurs personnes.
C’est sur ce fondement que S. Augustin reiette comme
nul tout ce qui s’attentoit contre Cecilian Archeuesque
de Carthage, par les Donatistes, qui vouloient regler le
Iugement de cét Archeuesque sur la discipline commune
d’Afrique pour tous les Clercs du second Ordre, sans
auoir esgard aux prerogatiues & priuileges qu’auoit cét
Archeuesque par sa dignité, qui le retiroit des Loix communes
d’Afrique, & luy donnoit le droict à l’exclusion
des autres d’inferieure condition, d’auoir pour Iuges les
Euesques du Saint Siege auec le Concile d’Occident, ou
bien les Conciles Vniuersels.
August.
epist. 162.
Ce bel ordre, & ces degrez de Iurisdiction se voyent