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Mazarinade n° A_8_79

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M. L. [signé] [1649], RESPONCE, ET REFVTATION du Discours intitulé. LETTRE D’AVIS A MESSIEVRS DV PARLEMENT DE PARIS, PAR VN PROVINCIAL. , françaisRéférence RIM : M0_3443. Cote locale : A_8_79.


l’authorité, ils ne pourroient pas auoir l’vne sans l’autre ;
Or s’ils auoient la Iustice, ils auroient donc aussi puissance
legitime sur la vie licentieuse de leur Prince. Ainsi la
mort du Roy d’Angleterre ne seroit plus vn crime horrible
à toute la Nature ; & pour la rendre iuste, il ne faudroit
plus que prouuer qu’il estoit coupable. Que si cette
conclusion est si reiettée de tout le monde, il faut donc
aussi reietter la proposition dont elle est tirée, & dire
que les peuples ne communiquent nullement l’authorité
aux Roys qu’ils élisent, & que ce n’est pas eux qui les
font tels qu’ils sont, encore que ce soit eux qui les declarent.
Et de fait, comme nous l’auons desia dit, si nul ne
peut donner ce qu’il n’a point, comment les suiets pourroient-ils
faire des Souuerains, ne possedans pour tout
partage que l’obeïssance ? Il faut donc que ces choses
suiuent l’ordre de l’Vniuers, comme ie l’ay desia declaré,
& que de Dieu l’authorité soit communiquée aux Roys,
comme des Roys elle est apres mise aux mains de la Iustice
& des autres puissances inferieures.
 
De cette sorte : N’est-ce pas vne mocquerie à des Suiets
de pretendre quelque Droict sur vn Roy par les promesses
qu’en l’élisant ils en ont tirées. Vous dites, nous
nous sommes donnez à luy à condition. Quelle condition
pouuez-vous donner à celuy qui est absolu ? la qualité
de Roy n’en souffre point de la part de ses suiets. Il
entre dans le Thrône ; il monte sur vn degré qui est plus
haut que luy ; il ne peut obliger la Souueraineté qui sans
luy & auec luy mesme subsiste tousiours independante.
S’il pouuoit tant soit peu l’obliger, il la partageroit. S’il
l’auoit partagée, il l’auroit destruite, & vous le verriez
coupable en cela mesme que vous l’estimeriez iuste.
Quand vn homme deuient Souuerain, il est annobly par
la Charge à laquelle il monte. Or sans contredit ce qui
annoblit est plus excellent que ce qui est annobly Quel
pouuoir a donc le moins sur le plus digne pour en disposer
par ses sermens & par ses promesses ? Tout serment de