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Mazarinade n° E_1_127

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Anonyme [1649], DECISION DE LA QVESTION DV TEMPS. A LA REYNE REGENTE. , françaisRéférence RIM : M0_871. Cote locale : E_1_127.


Dieu, qui voit & lit iusqu’au centre de leur cœur, est le Souuerain
incorruptible, qui prononcera l’Arrest dont il n’y aura point d’appel.
Ainsi, Madame, & suiuant la maxime que nous faisons nous
mesme, ce que nous saisons par les mains d’autruy. Ie le diray,
mais auec larmes & le respect que ie dois à vostre Maiesté ; Que c’est
elle qui fait tous les outrages, & qui cause tous ces maux : C’est elle
qui vole : c’est elle qui pille, qui tuë, qui meurtrit, qui assassine, &
par vne inuention du demon, contre la Nature & la possibilité de
son sexe, qui rauit la pudeur aux femmes, & aux silles la virginité.
Et parmy tous ces desordres incroyables, il ne se trouuera pas vn
peché veniel.
 
Hé quoy ? piller les Eglises, prophaner les choses Sainctes,
faire de la Maison de Dieu, non seulement vne retraitte de voleurs,
mais vn lieu infame pour la prostitution & le rauissement
de la pudicité des Vierges Françoises, par la rage des Polonois
& des Allemans, passera pour vne action legitime ? Si les vols, les
viols, les sacrileges, les cruautez, les barbaries sont permises sous
vn pretexte de guerre, pour quoy blasmons nous les Turcs & les
Heretiques, dans les ruines dont nous voyons encore fumer les
vestiges ? Les Sarrasins & les Barbares, qui tiennent les Chrestiens
à la chaisne, par l’aduersion qu’ils ont à nostre Religion &
au Sauueur que nous adorons, les traittent-ils auec la seuerité,
pour ne dire la cruauté, auec laquelle vostre Majesté souffre,
que l’on traitte les Subjets du Roy & les enfans de Iesus Christ,
tous nuds dans les plus aspres rigueurs de l’hyuer, à Saint Germain
dans vn tripot, ou au bois de Vincenne dans vne caue, où trois cens
sans paille, n’ont autre chaleur que celle de la puanteur des excremens,
que la nature les contraint de se faire l’vn sur l’autre ? Sont
ce les Loix de la guerre, mesme entre les plus Barbares ? Et tout cela
est Chrestien ! Et tout cela d’vne Princesse qui entend tous les
iours la Messe, qui Communie souuent, qui frequente le Sacrement
de Penitence, & qui n’en est point touchée, & ne s’en confesse
point, parce qu’on l’a asseurée qu’il n’y auoit point de peché mesme
Veniel ! Et si l’on rendra compte à Dieu d’vne parole oiseuse,
& de laquelle personne n’est offencé ; sera-on canonisé pour auoir
versé le sang des innocens ? Iesus Christ recompensera-il de sa
gloire au dernier iour, ceux qui auront fait perir par le fer, par le
feu & par la faim, les enfans qu’il a enfantez en la Croix, dans