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Mazarinade n° B_2_32

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Anonyme [1652 [?]], LA DISCVSSION DES QVATRE CONTROVERSES POLITIQVES. I. Si la puissance des Roys est de droict Diuin, & si elle est absoluë. II. Si les Roys sont par dessus les Loix. III. Si les Peuples ou Estats Generaux ont pouuoir de regler leur Puissance. IV. Si dans l’Estat où se trouuent maintenant les affaires, on peut faire vn Regent ou Lieutenant pour le Roy. , français, latinRéférence RIM : M0_1154. Cote locale : B_2_32.


qu’il y a vn Dieu, & luy doit rendre honneur & hõmage,
le reconnoissant pour son principe & pour
sa dernier fin. I’appelle droict diuin positif, vn
droict lequel est fondé sur vne institutiõ expresse,
de laquelle Dieu est l’autheur, nous ayant fait connoistre
sa volõté par ses ministres, tels qu’ont esté
les Prophetes & les Apostres. Ainsi les ordõnances
qui sont dans le vieil & nouueau Testament touchant
la Religion, sont de droict diuin positif.
 
Cela estant supposé pour l’esclaircissement de
cette matiere. Ie dis que mettant en controuerse si
la Royauté est de droict diuin naturel ou positif
commencant par le dernier, nous deuons dire que
tous les Roys qui sont maintenant sur la terre, pretendent
auoir cette aduantage que leur authorité
soit de droict diuin positif. Le grand Seigneur
mesme se qualifie N. par la grace de Dieu, par les
Miracles de son Prophete Mahomet, & par son
espée inuincible, Roy des Roys, Seign. des Seign.
&c. Mais n’en desplaise aux puissances Souuerines,
s’il m’estoit permis de dire mon sentiment sur ce
suject, i’aduancerois qu’il n’y à maintenant sous le
Ciel aucun Royaume qui se puisse venter d’estre
de droit diuin positif. Ce priuilege n’a esté donné
qu’au Royaume d’Isaël, lequel Dieu a institué
apres auoir remonstré au Peuple par Samuël son
Prophete, la faute qu’ils auoit fait de demander vn