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Mazarinade n° B_2_32

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Anonyme [1652 [?]], LA DISCVSSION DES QVATRE CONTROVERSES POLITIQVES. I. Si la puissance des Roys est de droict Diuin, & si elle est absoluë. II. Si les Roys sont par dessus les Loix. III. Si les Peuples ou Estats Generaux ont pouuoir de regler leur Puissance. IV. Si dans l’Estat où se trouuent maintenant les affaires, on peut faire vn Regent ou Lieutenant pour le Roy. , français, latinRéférence RIM : M0_1154. Cote locale : B_2_32.


Roy, l’Eternel, dit l’Escriture. 1. reg. 8. dit à Samuël
obey à la voix du Peuple en tout ce qu’ils te diront : car
ils ne t’ont point rejetté, mais ils m’ont rejetté afin que
ie ne regne point sur eux : toutesfois ne fais faute de leur
protester & declarer comment le Roy qui regnera sur
eux les traittera, &c.
 
En establissant le Royaume d’Israël, Dieu n’approuue
point l’intention du Peuple, laquelle il
condamne & dit qu’ils ont adiousté à leurs pechez
celuy là d’auoir demandé vn Roy, mais il les veut
rendre du tout inexcusables, se seruant mesme par
sa sagesse incomprehensible de cette occasiõ pour
establir le Royaume qu’il auoit promis à Abrahã,
Gen. 17. lequel deuoit estre le type ou la figure du
Royaume de Iesus Christ, & pour vous monstrer
que la Royauté n’a esté establie en Israël, que pour
estre la figure de celle de Iesus-Christ, & pour
rendre sa naissance temporelle plus illustre venant
de la race des Roys : ie n’ay qu’à vous representer
que Iesus estant venu au monde, il n’y a eu plus de
Roys legitimes en Israël. Ceux à qui il est permis
de lire l’Escriture pourront voir dans le mesme
ch. de Samuël, que ce qui porta le Peuple d’Israël à
demander vn Roy, fut que les Enfans de Samuël
qui auoient esté establis pour Iuges apres luy, se
destournoient apres le gain des honneste & prenoient
des dons & peruertissoient le droict.