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Mazarinade n° B_2_32

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Anonyme [1652 [?]], LA DISCVSSION DES QVATRE CONTROVERSES POLITIQVES. I. Si la puissance des Roys est de droict Diuin, & si elle est absoluë. II. Si les Roys sont par dessus les Loix. III. Si les Peuples ou Estats Generaux ont pouuoir de regler leur Puissance. IV. Si dans l’Estat où se trouuent maintenant les affaires, on peut faire vn Regent ou Lieutenant pour le Roy. , français, latinRéférence RIM : M0_1154. Cote locale : B_2_32.


gulierement ayant creé l’homme à son Image &
semblance, la propagation du Genre humain, & la
societé ciuile sont des choses Diuines, Homo, dit
Aristote, natura est animal Politicum, l’homme de
sa nature, & par consequent diuinement s’il faut
ainsi parler pour me faire mieux entendre, est vn
animal sociable : Si donc la societé ciuile est diuine,
ce qui est necessaire pour l’entretien, est de
droict Diuin naturel, selon cette maxime des Physiciens.
naiura non dessicit in necessaris nec abundat in
super fluis.
 
Or pour entretenir cette societé ciuile, il est
necessaire qu’il y ait vne authorité Souueraine qui
reside dans quelque membre de cette societé pour
s’opposer à ce qui la veut rompre. Et ainsi pour
entretenir la societé ciuile, qui subsiste par la vie,
par les biens, & par l’honneur de ceux qui sont dãs
cette societé ; il faut qu’il y ait vne puissance Souueraine,
qui puisse faire perdre la vie, le bien &
l’honneur de ceux qui transgressent les Loix de
cette societé. Il demeure donc euident que cette
Auth. Souueraine est de droict Diuin, que si vous
adioustez à ce discours, que cette mesme Authorité
deuient Royalle quand elle reside dãs vn seul
Aristocratique quand elle se trouue en plusieurs,
& Democratique quand elle demeure en tout le
corps de la societé, vous serez entierement persuadé