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Mazarinade n° B_2_32

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Anonyme [1652 [?]], LA DISCVSSION DES QVATRE CONTROVERSES POLITIQVES. I. Si la puissance des Roys est de droict Diuin, & si elle est absoluë. II. Si les Roys sont par dessus les Loix. III. Si les Peuples ou Estats Generaux ont pouuoir de regler leur Puissance. IV. Si dans l’Estat où se trouuent maintenant les affaires, on peut faire vn Regent ou Lieutenant pour le Roy. , français, latinRéférence RIM : M0_1154. Cote locale : B_2_32.


que l’authorité Royalle, formaliter est de droict
diuin naturel.
 
Pour accorder donc tous les deux partis, vous
pouuez vser de ces deux distinction de droict diuin
naturel & positif. Et de la Royauté selon sa forme
& ce qui luy est essentiel & selon sa matiere &
ce qui luy est accidentel, & ainsi vous respondrez
à l’authorité & au raisons sus alleguees & de mesme
à ceux qui vous apporteront des tesmoignages
ae l’Escriture, par lesquels Dieu nous commande
d’obeyr aux puissances Souueraines, cela se doit
expliquer de cette authorité souueraine qui dispense
auec Iustice les recompenses & les chastimens.
Ainsi les plus meschans Monarques comme
Neron & ses semblables auoient droict d’exiger
l’obeïssance de leurs subjects quand ils leur commandoient
d’obeyr aux Loix Romaines, & S. Paul
mesme dit qu’on y estoit obligé pour la conscience
& par consequent la chose commandée deuoit
estre iuste. Car d’obliger les hommes à faire vn
commandemẽt iniuste, & de faire croire que Dieu
l’y oblige, c’est faire Dieu complice de nos crimece
qui ne se peut penser sans sacrilege. Voyla pour
nostre premiere Controuerse.
Quand à la deuxiesme qui regarde la force de
la puissance Royalle dans laquelle on demande si
elle est absoluë & par dessus les Loix. I’ay à dire