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Mazarinade n° B_2_32

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Anonyme [1652 [?]], LA DISCVSSION DES QVATRE CONTROVERSES POLITIQVES. I. Si la puissance des Roys est de droict Diuin, & si elle est absoluë. II. Si les Roys sont par dessus les Loix. III. Si les Peuples ou Estats Generaux ont pouuoir de regler leur Puissance. IV. Si dans l’Estat où se trouuent maintenant les affaires, on peut faire vn Regent ou Lieutenant pour le Roy. , français, latinRéférence RIM : M0_1154. Cote locale : B_2_32.


trois sortes de Loix, dont les vnes sont naturelles
les autres Politiques & Ciuiles, & les autres Penales.
Et que les Roys ne sont point suiects aux
Loix Ciuiles & Penales, mais bien aux Loix naturelles
ou à celles qui concernent le bien de tout
l’Estat en general. La Loy n’estant autre chose
que la raison qui monstre ce que l’on doit faire,
tant sans faut que ce soit affoiblir la Royauté que
de l’assuiettir aux Loix, qu’au contraire c’est autant
outrager le Prince que les suiects, que de maintenir
qu’il n’est Souuerain que lors qu’il est irraisonnable,
& que ceux cy pour estre des bõs suiets
doiuent rendre vne obeissance aueugle, & se laisser
mener comme de bestes. Vn Roy Chrestien ne
peut penser qu’il soit par dessus la Loy de Dieu.
Nous ne voulons point assuiettir sa Maiesté à
d’autres Loix, qu’à celles que Dieu a escript de ses
doigts sur les deux Tables. Nous dirons apres
Sainct Augustin, qu’il fasse tout ce qu’il lui plaira,
& qu’il aime Dieu, Deum ama & fac quod volueris.
Que si cette Theologie n’est pas la bien venuë à
la Cour, & qu’on y reçoiue plustost quelque maxime
d’Estat, disons auec Machiauel, qu’vn Prince
peut faire tout ce qu’il lui plaira, pourueu qu’il ne
despoüille point ses suiets de leurs biens & de leur
honneur, tout lui est permis ; quelque insuffisance
qu’il ait pour le gouuernement, il n’en sera iamais