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Mazarinade n° B_2_32

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Anonyme [1652 [?]], LA DISCVSSION DES QVATRE CONTROVERSES POLITIQVES. I. Si la puissance des Roys est de droict Diuin, & si elle est absoluë. II. Si les Roys sont par dessus les Loix. III. Si les Peuples ou Estats Generaux ont pouuoir de regler leur Puissance. IV. Si dans l’Estat où se trouuent maintenant les affaires, on peut faire vn Regent ou Lieutenant pour le Roy. , français, latinRéférence RIM : M0_1154. Cote locale : B_2_32.


depossedé. Mais s’il viole les Loix fondamentales
de son Estat, s’il despoüille ses sujets de leurs biẽs,
son Throne ne sera iamais asseuré. Samuël escriuit
premierement vn Liure, auquel il mit les Loix selon
lesquelles le Royaume d’Israel deuoit estre
gouuerné, & puis il oignit Saul pour Roy, & l’obligea
lui & ses Successeurs de prendre de ces sacrez
Cayers la forme de leur gouuernement.
 
III. Quand à la troisiesme Question, dans laquelle
il est proposé si le peuple ou les Estats generaux
qui le representent sont par dessus le Roy, il
se trouue deux opinions cõtraires, lesquelles nous
tacherons d’accorder, la premiere dit que les Rois
ayant esté ordõnez de Dieu, ou choisis par les peuples,
ou intrus dans le gouuernement pour deffendre
les suiets contre les ennemis & pour leur
administrer la Iustice, ils ne sont que comme les
Officiers de Dieu, ou comme des moyens & des
instrumens pour paruenir à la fin de la societé Ciuile,
qui est de rendre les hommes heureux, & par
ainsi la fin estant par dessus les moyens, il demeure
euident que le Roy est au dessous des peuples, puis
que son authorité regarde leur felicité comme sa
propre fin, ils alleguent encore ces paroles qui se
trouuent dans les plus anciennes Panchartes, où se
trouuent les institutions des Rois, & les Loix fondamentales
des Royaumes, à sçauoir que le Prince