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Mazarinade n° B_10_26

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Dubosc-Montandré, Claude [?] [1652], DISCOVRS IMPORTANT SVR L’AVTHORITÉ DES Ministres, & l’obeyssance des Subjects. FAISANT VOIR I. Que les Ecclesiastiques qui flattent les consciences des Grands, sont les sources de tous les maux des Estats. II. Que tous Ordres sont obligez en conscience de resister à la tyrannie des Ministres. III. Qu’aucunes Impositions ne peuuent estre faites que du consentement des Peuples. IV. Que l’obeyssance n’est deuë qu’aux Iustes, c’est pour cela qu’elle doit estre raisonnable & non pas aueugle. , françaisRéférence RIM : M0_1125. Cote locale : B_10_26.


qu’ils sont establis pour procurer l’aduantage, & l’vtilité
des peuples, & non la leur particuliere. Et en effect apres
auoir demandé vn Roy à Samuël, & que Dieu par sa
bouche leur eust fait entendre les excez & les violences
qu’il exerceroit en sa conduite comme vn droict acquis
pour les détourner de leur desir & de leur pensée qui
choquoit sa bonté, & leur attente, & qu’il ne tiendroit
compte des plaintes & des remonstrances qu’ils luy feroient
sur le sujet de ses entreprises & de ses vsurpations,
ils respondirent qu’ils n’en vouloient point a cette condition :
mais bien viuroit en Roy, c’est à dire, comme il
est expliqué dans le mesme texte qu’il regneroit sur eux
équitablement selon les Loix, qu’il conduiroit leurs Armées,
combattroit pour eux, & les preserueroit de toutes
sortes d’injures, ce que Dieu leur accorda, & induit
necessairement & formellement que ce n’est pas vn
droict legitime, & qu’il les aduertissoit pour leur en oster
l’enuie qu’il abuseroit de sa puissance, ce qui est si
vray qu’en ce Chapitre des Roys il dit qu’il traictera
ses Sujets comme des serfs, fera faire des chariots, &
prendra le bien de chacun : Et au Deuteronome Dieu
commande aux Roys de considerer leurs Sujets cõme ses
Freres, de ne point faire amas de cheuaux, d’or ny argent,
& de ne les point ramener en Egypte, c’est à dire
les mettre en seruitude : En celuy là se void l’image d’Achab
qui prit de force la vigne de Naboth dont il fur
chastié, marque de son injustice. Et en celuy-cy Dauid
est representé qui ne voulut pas boire l’eau que ses gens
luy auoient esté chercher & apporté auec grand peril. En
celuy là Samuël dit que celuy qu’ils demandent pour la
conseruation & distribution de la Iustice enfraindra les
loix, & s’en pretendra exempt pour son interest seulement.
Et en celuy-cy Dieu commande aux Roys d’auoir
tousiours deuant leurs yeux les Loix qu’il leur a fait bailler
par ses Pontifes. Aussi le mot Hebreux qui est Déremaleò
que l’on a sinistrement tourné pour signifier le