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Mazarinade n° B_15_32

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Anonyme [1652], DE LA NATVRE ET QVALITÉ DV PARLEMENT DE PARIS, ET Qu’il ne peut estre interdit ny transferé hors de la Capitale du Royaume, pour quelque cause ny pretexte que ce soit. , françaisRéférence RIM : M0_857. Cote locale : B_15_32.


Tous les plus sages & les plus reuerez de l’antiquité reglans
ces Images de la Diuinité où tous les Princes aspirent,
disent que ; Bonus Princeps est Imago Dei regentis & exornantis,
cum se ipsum similem Deo cultura reddit ; Est enim bonus Princeps, Minister
& Vicarius Dei in terris, vt iuxta normam legis Dei, & alias
suæ Reipublicæ leges honestas, regat subditorum mores ; Officium vero
& opus Principis proprium est, legum custodia, & executio seuera ; Legum
vero finis est Iustitia.
 
Dieu mesme qui ne peut faillir, & duquel les Anges &
les Rois releuent, n’agit & ne gouuerne les choses inferieures
que pour leur propre vtilité, & iamais pour la sienne ; C’est
pourquoy ce seroit vne espece de prodige, que ceux qui n’ont
point d’autre droit pour estre obeïs, que d’estre les Images
visibles de ce Roy des Rois, se voulussent persuader qu’ils
sont plus independans que luy, & qu’il n’y a rien qu’ils ne
puissent & qui ne leur soit permis ; & partant qu’ils se peuuent
impunément ioüer de la vie & du sang des peuples, & que
toute ame est tributaire à leurs passions desreglées, & à celles
des fauoris qui abusent de leur authorité ; Qui est ignorer
qu’il n’y a point d’Empire qui n’ait commencé par l’Election,
comme l’Histoire ancienne, & la nostre mesme l’enseigne
& le confirme ; Pour monstrer que ce ne sont pas
les Rois qui ont fait les peuples, mais les sujets qui ont fait
les Souuerains ausquels ils obeïssent volontairement par
vn amour & vn deuoir reciproque ; Regalem potestatem, populi
naturali perfusi lumine erexerunt, dit vn fameux Theologien ;
Ce qui fait que l’obligation mutuelle de l’vn à l’autre est si
saincte & si estroite, que si la Republique appartient à Cesar,
Cesar appartient beaucoup plus à la Republique ; Ce que le
peuple d’Israël sçeut bien representer à Dauid, luy disant ; Nos
os, & caro tua sumus ; Que le Royaume estant au Roy, le Roy
est aussi au Royaume. Le Saint Esprit mesme enseignant,
qu’il les tire & choisit du milieu de ses freres ; Regem è medio
fratrum tuorum ; & non pas du milieu de ses Serfs & de ses Esclaues,
pour en faire vn Tyran inconstant & desreglé.
Il est vray que les Rois sont absolus & tout puissans dans