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Mazarinade n° B_19_55

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Anonyme [1652], LE BON CITOIEN FAISANT VOIR. I. L’Antonomie des Maxime d’Estat & de la Religion Chretienne touchant la guerre. II. Que puis qu’il y va de l’hõneur des Princes & du salut des Peuples de laisser le Roy prisonnier entre les Mains du Cardinal Mazarin, les Parisiens le doiuent aller querir où il est. III. Que laissant perdre l’occasion qui se presente, la ruine de Paris est infaillible. , français, latinRéférence RIM : M0_585. Cote locale : B_19_55.


la distinction de guerre offensiue & deffensiue,
ou de Prince contre Souuerain, ou de sujects
contre leur Roy, comme si l’vne est on plustost
permise que l’autre, mais vne continuelle exhortation
à la souffrance pour les parfaits ou à
la fuite au temps de la persecution pour les timides.
 
La Philosophie mesme logeant la force dans
la raison pour reigler l’appetit irascible, met le
principal exercice de cette vertu dans la souffrance
aussi tout a tant que l’esprit est plus noble
que le corps, autant la force de cettui-cy
qui nous est commune auec les trauaux, les
Tigres, & les Lyons, doit estre estimée au dessous
de celle de l’autre Or l’esprit tesmoigne
sa force plustost à suporter le mal qu’à le faire.
Mais quelque contraire que puisse estre la
guerre soit à la grace soit à la nature, neantmoins
ie ne pretends pas de persuader ceux
qui portent les armes de les quitter. Ie sçay
qu’on respondit aux Mamertins, que le bruit
du Tambour empesche d’entendre la voix des
Loix & de la Iustice. Ie scay que pour authoriser
la guerre on allegue l’exemple des mouches
à Miel, qui sont conduites par leurs Roys,
se tengent en battaille, se choquent & s’entretuent.