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Mazarinade n° D_1_1

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Anonyme [1637], DES ANCIENNES ENSEIGNES ET ESTENDARTS DE FRANCE, DE LA CHAPPE DE S. MARTIN. De l’Office & Dignité du GRAND SENESCHAL, dit DAPIFER, qui portoit ceste Chappe aux batailles. DE L’ORIFLAMME OV ESTENDART DE S. DENYS. DE LA BANNIERE DE FRANCE: & CORNETTE BLANCHE. , français, latinRéférence RIM : Mx. Cote locale : D_1_1.


ac virtute, id statuimus obseruandum, &c.
 
S. Martin
appellé DOMINVS
MARTINVS.
Voicy vn surcroist : Ailleurs, il est par vn terme indefiny,
appellé DOMINVS, sans addition du nom :
dans Gregor. Turon. de Mirac. lib. 2. c. 1. 9. 13. lib. 4. c. 31.
Plus : Gloriosissimus Dominus, lib. 2. cap. 21. Ailleurs,
Sanctus Dominus, lib. 2. c. 14. 16. Ce qui peut confirmer
l’opinion de Fernandus Mendozza, Commentario
in Concil. Elibert. où il tient que le Canon 5.
du Concile d’Auxerre, lequel defend vigilias in honore
Domini obseruari, doit estre entendu de celles qui
estoient faites à la feste de S. Martin, appelle Dominus ;
veu que le temps pour celles qui se font à Pasques,
& sont tollerées, est reglé au Canon II. du mesme
Concile d’Auxerre : & prend pour fondement de
ce decret, les excez & desbauches qui se faisoient à
la vigile de S. Martin, mesmes la nuict, dans les Eglises,
en dances, festins, chants, & paroles lasciues.
DOMINVS
seulement.
La feste en l’honneur de S. Martin, annuelle & tres-ancienne,
est rapportée en diuers endroicts de Gregoire
de Tours, lib. de Miracul. 3. c. 50. lib. 4. c. 20. 24.
38. Et des vigiles de ceste feste, le mesme Autheur
liure 4. de son histoire, ch. 23. Ceste feste estoit celebrée
l’hyuer, ch. 40. liu. 2. des Miracles, confirmée
liure 6. des Capitulaires ch. 186. ad 3. Id. Nou.
Feste de S.
Martin.
Le Caresme, consistant en ieusne de trois iours la
semaine, depuis la feste de la sainct Martin iusques à
Noël, appellé Quadravesima sancti Martini, est introduit
au Concile de Mascon, enuiron l’an 581. Canon 9.
Caresme de
S. Martin.
La coustume du vin de la S. Martin, tirée du miracle
rapporté par Gregoire de Tours hist. lib. 5. cap. 22. est
amplement traittée par le Cardinal BARONIVS en