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Mazarinade n° A_3_64

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Anonyme [1649], LE FORT ET PVISSANT BOVCLIER DV PARLEMENT, EN FORME D’APOLOGIE. DEDIÉ AV ROY. , français, latinRéférence RIM : M0_1402. Cote locale : A_3_64.


à qui que ce soit, sur peine de la vie, d’amener de [2 mots ills.]
Paris, & d’y faire aucun trafic : & apres auoir armé tout [1 mot ill.] eslisent
des Generaux, des Capitaines & Officiers, & [3 mots ills.]buër
eux-mesmes & tout le Corps, tant pour la Subsistance de l’armée,
que pour l’ouuerture des passages, Ont-ils mal fait, SIRE, de
se conseruer ? ont ils mal fait de resister à vn Tytan ? ont-ils mal fait
de nous secourir ? ont-ils mal fait de vous deffendre, & de vous preteger ?
C’est pour ce sujet, SIRE, qu’ils ont pris les armes, & non
pas pour leur interest, comme l’on les accuse : Car l’authorité des
Iuges est comme la Verge d’Aaron, elle fleurit & fructifie sans humeur
terrestre ; elle est comme la Palme qui croist aux lieux les plus
steriles, que le sel, les pierres, & le sable rendent plus belles : Ils ne
sont point enracinez dans l’interest, si ce n’est dans le vostre, SIRE,
puis qu’ils risquent tout ce qu’ils possedent pour conseruer vos biens,
vostre repos, vostre vie, vostre liberté, vostre puissance, & empescher
que vostre Royaume ne deuienne la proye de vos ennemis.
 
Cependant, SIRE, pourquoy trouuer mauuais que l’on vous
donne des mains pour vous deffendre quand l’on se sert des vostres
pour vous attaquer ? Pourquoy gronder de voir des Iuges & des
Magistrats qui sont (au dire de Plutarque dans ses Morales) le Sel
des Republiques & des Empires, vouloir s’opposer à la corruption
& à la ruïne du vostre ? Pourquoy à raison de ces genereuses resolutions
les vouloir despoüiller de la Iudicature, qui est vne dignité si
glorieuse ; que c’est la plus honnorable recompense des Apostres
pour auoir tout quitté, & suiuy le Messie ; Sedebitis & vos iudicantes.
Matth 19. Pourquoy ne vouloir pas que les Peres donnent le pain
à leurs enfans ? Pourquoy des-agréer que les Cieux versent leurs benignes
influences sur les corps inferieurs, & les priuer de leur lumiere,
pour remplir la terre de vacuité & de confusion ; Aspexi terram &
ecce vacua erat & nihil : En voicy la raison ;Aspexi cœlos & non erat in cis
lux. Ierem. 4. Pourquoy trouuer estrange, SIRE, que l’on empesche
que l’on ne vous despoüille de cette Iustice, qui est au dire d’Isidore
Pelusite, en vne exhortation à l’Empereur Basile, le plus honnorable
& le plus riche vestement des Roys ; [illisible]
Pourquoy trouuer estrange que nos Iuges soient nos Defenseurs
& nos Capitaines, puis qu’ils ont esté ainsi establis de Dieu ?
Pourquoy en vn mot blasmer ce que la Nature authorise, ce que vostre
authorité commande, & ce qui ne peut estre refusé ny au Roy,
ny au peuple sans injustice & sans crime. C’est de vostre bouche,