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Mazarinade n° B_8_10

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Anonyme [1652 [?]], LE GRAND DIALOGVE DE LA PAILLE ET DV PAPIER, CONTENANT CE QVI CE peut dire de plus considerable sur ces deux sujets, auec leurs raisonnemens sur les affaires d’Estat, le tout en stile vulgaire. PREMIERE PARTIE. , françaisRéférence RIM : M0_1508. Cote locale : B_8_10.


veu l’ordre des Cheualiers de la Paille en France,
sçache qu’au temps des guerres, ie croy d’Othon
III. Empereur d’Allemagne contre vn Roy de
France, sur le mépris que le Roy de France auoit
fait d’Othon, & le nommant Empereur de Paille,
ce Prince irrité de cette iniure entrant en France
auec vne puissante armée fit prendre à tous ses soldats
des chapeaux de paille, & vint en cét équipage
iusqu’à Paris, où ces deux Princes s’accorderent,
d’où peut estre venu le Prouerbe qui porte, quand
on en vient à quelque rigueur auec quelqu’vn qui
nous estoit intime auparauant que la Paille est rõpuë
entre nous, ce qu’on dit peut estre au lieu de la
paix, pour monstrer que l’vn s’vsurpe souuent pour
l’autre. Ie t’aurois dit ce que designoit l’Hieroglyphe
de la Paille chez les Ægyptiens, mais ie ne
te veux pas charger la memoire de tant de choses à
la fois. Quoy qu’il en soit, la Paille sert à beaucoup
d’vsages, comme la décrit plaisamment l’autheur
du Bouquet de Mademoiselle, mais il est certain
que le grain vaut mieux.
 
La Paille. C’est aussi ce que disent les Mazarins
à la Cour que nous auons de la Paille, & qu’ils ont
le blé, mais leurs fiévres quartaines qui les puissent
bien sangler, ils ont le blé voirement les damnez
de Partisans, ils sont gras de quoy les autres
sont maigres, c’est ce qui cause auiourd’huy tous
nos desordres, mais on n’en veut pas demeurer là,