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Mazarinade n° C_6_22

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Anonyme [1649], LE MIROIR FRANÇOIS REPRESENTANT LA FACE DE CE SIECLE CORROMPV. Où se void si le Courtisan, le Politique, le Partisan, & le Financier, sont necessaires au maintien & conseruation d’vn Estat. , françaisRéférence RIM : M0_2480. Cote locale : C_6_22.


& non pour l’estime que l’on face de vous, hardis & mauuais garçons
au logis, lasches & craintiues friquenelles à la bataille. Et puis que
toute vostre bonne fortune procede de la fortune, ie crains fort aussi
qu’elle ne face quelque desmarche sur sa boulle, ou que quelque calme
ne baisse ces grands voiles boursouflez.
 
Il est bien aisé certes d’auoir de l’argent, puis qu’il n’y a qu’à le prendre.
Mais la barbe d’Esculape cousta bien cher à Denis de Siracuse,
gardez que ceste diuinité qui a les pieds de laine, ne vous face rendre
aux despens de vos vies, la vie que vous auez ostee à tant de pauures
gens.
O bel esprit ! ô inuention supernaturelle ! de piller le pauure, violer,
de gesner, de brusler & saccager son païs.
Mais ie leur entends dire, qu’il y a de l’industrie à leur entregent aupres
du Prince, il faut donc voir en quoy cela consiste. Il me semble qu’il y a
trois choses, pour auoir vn bel entregent en ce temps : la flaterie, la medisance,
& la dissolution Pour la flatterie, oyez comme vn ancien la despeint.
C’est vn animal, dont tout le corps n’est que ventre, ses yeux
regardent par tout, & qui marche par ses derits.
La medisance n’est autre chose qu’vn corps composé de plusieurs langues,
la contagion desquelles se porte dans l’ouye des escoutans, (car
ceste lepre de l’ame se cognoist par la langue, aussi bien que celle du
corps, mais c’est auec le temps.)
Et la dissolution, c’est vn Mausolée dont le dehors reluit tout d’or,
de iaspe & de porphire, mais le dedans n’est que putrefaction, & qu’vn
grand corps plein de vent infect & relent. Assemblez maintenant ces
trois choses ensemble, & vous direz que vous n’ouistes iamais parler
d’vn tel monstre, & toutesfois ils sont tels que ie vous les despeints.
Ie sçay bien qu’ils me diront que pour flatter, pour mesdire, & pour
estre dissolu, il faut auoir du iugement, & ie leur accorde (encore que
tout cecy soient de grands maux, & que le mal ne puisse estre bien)
pourueu qu’il se fasse à propos. Mais de la façon qu’on y procede auiourd’huy,
qui ne dira que ce sont des testes sans ceruelle ? Tout se f[illisible]
à la volee, sans discretion ni consideration, ils flattent, mais c’est sans
art, ils mesdisent, mais c’est vniuersellement & impudemment, ils sont
dissolus, mais leurs dissolutions mesmes ne se font pas auec les regles
de la volupté, non qu’ils ayent faute de bonne volonté, mais pource
qu’ils ne le sçauent pas. Ils sont galans pourueu qu’ils soient desbordez
en l’extremité, & emportez qu’ils sont par la concupiscence, &
par leurs passions, ils nous veulent faire croire qu’ils sont conduits par
la prudence & par le iugement.