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Mazarinade n° C_5_58

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Boyer, Paul / sieur du Petit Puy [?] (P. B. E. [signé]) [1649], L’IMAGE DV SOVVERAIN OV L’ILLVSTRE PORTRAICT DES DIVINITEZ MORTELLES : OV IL EST TRAITÉ Contre l’opinion des Libertins du Siecle. Dedié à sa Majesté par P. B. E. Rex verò lætabitur in Dec, laudabuntur omnes qui iurant in eo; quia obstructum est os loquentium iniqua. , françaisRéférence RIM : M0_1684. Cote locale : C_5_58.


institution des Royaumes & des Empires, ne sçauroit
auoir pris son origine d’vne ambition glorieuse & populaire,
comme quelques vns ont mal pensé, mais d’vne
excellente probité, & d’vne vertu tres genereuse. La seconde
cause qui suscita le peuple à la creation des Rois,
fut vne liberale & loüable affection qu’ils auoient à reconnoistre
les biens & les seruices qu’on auoit faits à leur Republique ;
comme si quelqu’vn par vne action tres genereuse,
les auoit deliurez de la seruitude de quelque Tyran,
ou bien qu’il eust amplifié les limites de leur souueraineté,
& rendu par ce moyen-là quelques autres Prouinces tributaires
à leur puissance ; ou finalement que par l’institution
de quelques bonnes loix il eust rendu l’estat de leur
vie beaucoup plus noble & beaucoup plus illustre. Ainsi
le peuple pour gratifier leur merite, les esleuoient à cette
dignité Royale, & par vn cõmun suffrage le constituoient
Chef & Administrateur de leur Prouince : Comme il aduint
à Scipion l’Affricain, lequel apres auoir pris & démoly
la nouuelle Carthage, & vaincu Asdrubal leur Chef en
Espagne, fut appellé Roy, ainsi que Plutarque le recite :
combien que par vne merueilleuse modestie il le refusast,
sçachant bien que ce tiltre estoit odieux au peuple de
Rome. Pareillement Ciceron ayant deliuré les Romains
de la conjuration de Catilina, fut appellé pere de la patrie.
Ce qui n’a pas esté seulement pratiqué entre les Payens &
les Ethniques, mais aussi entre le peuple de Dieu, lequel
ayant apperçeu ce diuin Miracle de la multiplication des
cinq pains & des deux poissons, le voulurent créer Roy :
mais n’estant pas venu pour cela parmy les hommes, il refusa
l’honneur qu’on luy vouloit faire.
 
Premiere
cause des
Roys.
Seconde
cause.
Rome deliurée
par Ciceron.
S. Iean 6.
La troisiéme raison pour laquelle les Rois furent créez,
ce fut vne necessité de se conseruer, qui porta le peuple à
rechercher vn moyen par lequel il pût corriger la furie &
l’oppression des méchans, d’autant que nous sommes naturellement
enclins à mal faire, & qu’il s’en trouue tousjours
quelques vns si vicieux, qui par leur malice troublent
& ruiuent toute la police humaine, ainsi que nous
voyons dans le siecle où nous sommes, & qui rauissent