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Mazarinade n° C_6_5

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Anonyme [1649], MANVEL DV BON CITOYEN, OV BOVCLIER DE DEFENSE LEGITIME, Contre les assauts de l’Ennemy. , françaisRéférence RIM : M0_2406. Cote locale : C_6_5.


d’imaginer qu’vn homme baptisé dans la Paroisse de S. Eustache ou
de sainct Mederic, puisse contribuer ny consentir à la ruine de Paris.
Il est pareillement veritable que ces mangeurs de Chrestiens, auparauant
que d’en venir à ces extremitez, il faut qu’ils ayent effacé le
charactere de l’humanité, auec celuy de leur Baptesme, par vne lõgue
habitude de mal faire, & par vne resolution affectée de ne pas croire
en Dieu. C’est sur ce fondement qu’ils n’ont pitié de personne, qu’ils
en prennent de toutes parts, & qu’ils ne sont interrompus ny inquietez
dans leurs delices d’aucun scrupule, ny d’aucun remords. Quelqu’vn
d’ent r’eux qui n’est plus au monde, comme on l’aduertissoit
que du temps du Chancelier de Sillery, on n’vsoit pas de si violentes
procedures : il respondit, De ce temps-là nous craignions tout, à
present nous ne craignons rien. Pour paruenir à cette audace, il y a
deux voyes, la premiere & la plus battuë, c’est vne mauuaise naissance
destituée d’instruction & de discipline ; ils n’ont entendu ny Catechisme
ny preceptes ; on les a mis ieunes dans vn Berlan, ou chez vn
Financier, comme en conditions plus aduantageuses que celles d’vn
College, ou d’vn mestier legitime : Ils n’ont veu que des dez & des
cartes, ils n’ont ouy ny veu que de mauuais commerces : C’est par or
& par argent que leurs Maistres ont acquis ces belles maisons, & ces
beaux meubles, & qu’ils ont marié leurs filles auec toute cette Noblesse ;
ils feront par cõsequent sur ces exemples tout ce qui leur sera
possible pour auoir de l’or & de l’argent, qui est la monnoye de toutes
les cõmodités, & de toutes les dignités. L’autre chemin qui conduit
à cette insolente cruauté, c’est celuy que tiennẽt les personnes d’vne
extraction ingenuë, lesquels ayans esté bien instruits de ieunesse, & se
trouuans dans les aises de la vie, ils s’y abandonnent si desordonnément,
que pour en ioüir plus pleinemẽt, & d’vne felicité plus entiere,
par estude & par force d’esprit (ainsi qu’ils parlent) ils trauaillent à
estouffer toutes les semences de vertu qui ont esté iettées dans leurs
ames, & ne veulent plus escouter ny les conseils des gens de bien, ny
les reproches de leurs consciences ; c’est alors qu’ils font passer leurs
crimes & leurs impietés en aphorismes, qu’ils se mocquẽt des mœurs
& des creances anciennes, & renoncent à toute pieté vers Dieu, & à
toute pieté vers les hommes. De ces deux especes de gens sont composez
tous ceux qui opprimẽt le Peuple, qui offusquent la Noblesse,
& qui scandalisent l’Eglise. On s’estonnera icy, & à bon droict, &