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Mazarinade n° B_2_29

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Anonyme [1652 [?]], INSTRVCTION ROYALE, OV PARADOXE SVR LE GOVVERNEMENT de l’Estat. , français, latinRéférence RIM : M0_1710. Cote locale : B_2_29.


à pas vne mauuaise pensée ? Plus les Roys sont esleuez
& plus ils doiuent estre raisonnables, & ce n’est pas
l’estre en façon quelconque, que de ne vouloir pas
tenir le serment qu’ils ont fait à leurs sujets, en se mettant
la couronne sur la teste.
 
3. En effect il n’est point de souuerain dans toute l’estenduë
de l’vniuers qui ne soit obligé d’obseruer & de
faire obseruer les loix fondamentales de l’Estat, s’il
ne veut pas estre dans vne eternelle reprobation de
Dieu & des hommes. C’est pourquoy Iosias l’vn des
meilleurs Roys qui ait iamais esté au monde, apres
auoir ouy lire le liure de la Loy, fit assembler tous les
plus anciens de son Royaume, & accompagné de tous
les Prophetes & de tous les Sacrificateurs de ses Estats,
monta au temple où il fit alliance deuant Dieu d’obeyr
à ses commandemens & à ses ordonnances : Et non
content de s’y estre obligé luy mesmes, il fit promettre
encore à tous ses sujets d’accomplir toutes les paroles
de l’alliance qui auoit esté faite selon la paction du
Dieu de leurs peres, ce qu’ils obseruerent tres exactement
le reste de leur vie.
Vous Princes & vous Roys, dit la parole eternelle,
qui estes assis sur le throsne de vos regnes, receuez la loy,
ayez là auec vous, & la lisez tous les iours de vostre vie,
afin que vous apprenniez a craindre le Seigneur vostre
Dieu, & que vous faciez tout ce à quoy elle vous oblige.
Prestez les oreilles, vous qui iugez les fins de la terre : car la
puissance vous est donnée du Seigneur, lequel change le
temps & les termes : oste les Roys & les establit, & constituẽ
sur eux le plus humble des hommes. Receuez discipine
& sorez instruits vous qui iugez le reste des hommes
afin que le Seigneur ne se courrouce pas contre vous : car il
examinera toutes vos actions, & vous fera rendre compte
de la moindre de vos pensées. Et par malheur si vous n’aués
pas gardé la loy & si vous n’aués pas cheminé selon sa iustice,