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Mazarinade n° D_1_31bis

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P. B. E. [1650], DISCOVRS PROPHETIQVE sur la naissance de Monseigneur le Prince. , françaisRéférence RIM : M0_1141. Cote locale : D_1_31bis.


predisent les choses de la mesme sorte qu’elles doiuent arriuer sont
vrais Prophetes, & que c’est seulement l’esprit de Dieu qui parle
par leur bouche, cõme nous venõs de dire. Il est certain que luy seul
peut deuiner ce qui est de plus mysterieux, & mesme ce qui n’est pas,
en la mesme façon qu’il peut estre, par le moyen d’vne intelligence
anticipée. Parlant à Cyrus, ce Seigneur dit en Isaye, Ie te feray connoistre
ce qui est de plus caché, long-temps auant qu’il arriue, afin
que tu sçaches que ie suis l’Autheur du Ciel & de la Terre. C’est
bien nous faire entendre, que les objets seulement en puissance, ne
luy sont pas moins presens, que ceux qui sont reellement au nombre
des estres, & que ces denonciateurs sacrez ne sont que les organes
de sa verité permanente. Salomon fut donné au Prophete Nathan
pour y estre instruit. Elisée prophetisa que l’armée de Ioran & de Iosaphat
auroit la victoire sur les Moabites. S. Paul prophetisa la resuerrection
de Iesus-Christ en sa I. Ep. écrite aux habiãns de Thessalonie.
Les anciens que Dieu auoit ordonnez pour gouuerner les peuples
d’Israel, prophetierẽt bion auec Moïse. Eldad & Medad prophetizerent
bien aussi en l’ost du Seigneur, au recit de celuy qui a fait le liure
des Nombres. Moïse, tous les Prophetes, & les Sibylles mesmes ont
bien predit la venuë du Sauueur de nos ames. Les signes de son ambassade
sur l’asnesse sont en Zacharie : Le nom qu’il deuoit auoir est
nettement d’escrit par Esaïe : Ses parens sont mentionnez dans tous
les sacrez cahiers de l’Escriture : Sa naissance est predite par Ieremie :
son Inuaraation le fut de Baruch : & le Prophete Esaye publioit hautement
qu’il deuoit naistre d’vne Vierge. Les consequences de sa
mission sont expliquées dans Amos & dans la Genese : L’vn faisoit
voir qu’il destruiroit le Temple de Ierusalem, & l’autre nous apprenoit
qu’il deliureroit les pescheurs qui croiroient en luy de la puissance
infernale. Ioseph, apres estre sorty de prison fut bien offert à
Pharaon pour luy interpreter ses songes : Non seulement otus les
Theologiens ; mais encore tous les Philosophes demeurẽt d’accord
que tous les corps celestes ont quelque gouuernement & quelque
domination sur toutes les choses sublunaires. Il est vray que l’hõme
par le moyen de son franc-arbitre, peut resister à l’inclination des
Astres & des Planettes, ainsi que Ptolomée nous l’apprend en son
Careparty : car si cela n’estoit il ny auroit point de franc-arbitre en
l’homme, & sa volonté ne seroit pas libre de faire son salut, & de
suiure le bien & le mal, comme bon luy semble. C’est ce qui a fait