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Mazarinade n° B_16_55

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Anonyme [1652], LE FRANÇOIS DES-ABVSÉ, MONSTRANT LES MOYENS infaillibles pour establir & affermir la veritable paix dans l’Estat. , françaisRéférence RIM : M0_1410. Cote locale : B_16_55.


rejette ceux qui viennent à luy par interest charnel, & qui le
suiuent pour du pain. La derniere raison des Roys terriens
est la force, mais au rebours, la force de ce Roy celeste est la
raison : Aussi toute son expedition de guerre, lors qu’il enuoya
ses gens pour couqnester le monde, ne fut que des langues
de feu qu’il fit descendre des Cieux sur ses Apostres le
iour de la Pentecoste : Il appelle son Euangile vn témoignage
c’est à dire endoctrinemẽt, & remonstrance, non vne Loy :
Il declare expressement que Dieu ne l’a point enuoyé pour
iuger le monde, mais afin que le monde soit sauué par luy,
& ailleurs qu’il ne iuge point ceux qui reiettent sa parole,
mais que ce sera cette mesme parole qui les iugera, à sçauoir
au dernier iour. Aussi est-il certain & euident que comme
toute la force des hommes & des Anges ne sçauroit contraindre
la volonté, elle ne sçauroit non plus acquerir vn
homme à Dieu, elle peut bien faire des hypocrites, & faux
Chrestiẽs, mais non iamais des vrais Catholiques & Fidelles.
 
Ce n’est pas que la persuasion & lumiere diuine de l’Euangile
ne soit accompagnée d’vne puissance tres-efficacieuse,
& que mesmes elles ne porte les hommes à vne maniere de
violence, mais c’est vne violence de pur zele & d’amour, à
raison de quoy ils sont dits forcer & rauir le Royaume des
Cieux, à sçauoir, par charité ardente, par perseuerance, &
par vne resistance inuincible à l’encontre des tentations : En
quoy l’hõme ne fait pas force à l’homme, ains à soy-mesme,
renonçant par l’amour de Dieu à ses propres appetits, & à sa
volonté charnelle, sans laisser pour cela d’estre libre, puisque
cete force vient de sa propre Ame, & de la lumiere de
son entendement, qui réprime les inclinations de sa chair, &
corriger sa vie.
Soit donc conclu, que l’Eglise. Gallicane n’vse aucunement
de peines temporelles pour ranger les hommes à leur
deuoir, que le Magistrat François n’en doit non plus vser, &
que cette maniere & façon d’agir est non seulement indigne
de l’excellence de l’Euangile ; mais incapable d’en aduancer
le cours, les consciences n’estans point de la jurisdiction
les Princes de la terre, ny les esprits sousmis à leur Empire :